Kinderen begrijpen reclame 2.0 niet helemaal

Kinderen begrijpen reclame 2.0 niet helemaal
Kinderen en jongeren begrijpen niet goed was product placement is. Ze beseffen amper dat het om verborgen reclameboodschappen gaat, en worden er zo dus onbewust door beïnvloed. Jongeren zijn dan weer beïnvloedbaar voor reclame via hun smartphone en sociale media.

Ingrid Lieten, Minister van Media, roept de sector op om ethisch te adverteren.

Onderzoekster Veroline Cauberghe (communicatiewetenschapper Universiteit Gent) reageert.

 

Het forum is afgesloten. Wil je nog reageren? Mail dan naar hautekiet@radio1.be

Your device does not support this media type
Popout

HAUTEKIET - reclame: deel1 - 12/12/2012

meteen mee
Your device does not support this media type
Popout

HAUTEKIET - reclame: deel 2 - 12/12/2012

meteen mee

Geef je mening

Enkel je naam en reactie verschijnen op de site.
* verplicht veld

Reacties