Een appel per dag etc

bloemkool.jpg

Uit onderzoek van de Wageningen University onder ruim twintigduizend Nederlandse mannen en vrouwen was gebleken dat het eten van rauwe groente en fruit het risico op een beroerte aanzienlijk verlaagt. Van die bevinding valt een mens niet achterover.

Met dezelfde gegevens is daarna ook uitgezocht of er een relatie is tussen de kleur van groente en fruit en het krijgen van een beroerte. Wat bleek? Wie veel witvlezig fruit (appels, peren, bananen...) en witte groenten (witlof, bloemkool, ajuin...) eet kan de kans op een beroerte met de helft verlagen.

De studie werd gisteren gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Stroke van de American Heart Association.

Your device does not support this media type

Luister naar Linda Oude Griep van de Wangeningen University

Geef je mening

Enkel je naam en reactie verschijnen op de site.
* verplicht veld

Reacties